Stuki w zawieszeniu
: 15 lip 2009 22:21
Samochód ma niewątpliwie ciekawą linię i proporcje- pod wpływem tego forum oraz opini i testów w mediach motoryzacyjnych postanowiłem przyjżeć się mu z bliska.
Moje przypuszczenia potwierdziły się gdy obejżałem go w salonie- jest OK.
Dokonałem jazdy testowej L w benzynie /felgi 16"/. Ku zaskoczeniu na niewielkich nierównościach- typu studzienka, poprzeczne nierówności, itp dochodzą wyrażne stuki, puknięcia z przedniego zawieszenia lewego jak i prawego. W testach opisywanych w tygodnikach motoryzacyjnych wspominają o głośnym zawieszeniu, jednak co najmniej dziwne jest to w nowym samochodzie oraz to, że tak łatwo je wywołać. Poważnie zstanawiałem się nad Xl w dieslu ale jednak do kiedy nie będzie akcji serwisowej lub stosownych zmian w konstrukcji czy też sposobu wyeliminowania tych stuków, nie podejmuję tematu.
Podobne puknięcia miałem w Peugeocie 308 w tylnim zawieszeniu- okazała się zbyt cienka guma na których opierała się sprężyna amortyzatora, która przy większych dziurach dobijała do blachy i powodowała podobne głuche stuki, w serwisie podłożyli dorobione gumowe uszczelki- stwierdzili, że wielokrotnie klienci skarżyli się na pracę zawieszenia i serwisy same zaczeły podkładać te gumy - w końcu było cicho.
W Soulu ciekawi mnie jazda na 18"-co wtedy?
Moje przypuszczenia potwierdziły się gdy obejżałem go w salonie- jest OK.
Dokonałem jazdy testowej L w benzynie /felgi 16"/. Ku zaskoczeniu na niewielkich nierównościach- typu studzienka, poprzeczne nierówności, itp dochodzą wyrażne stuki, puknięcia z przedniego zawieszenia lewego jak i prawego. W testach opisywanych w tygodnikach motoryzacyjnych wspominają o głośnym zawieszeniu, jednak co najmniej dziwne jest to w nowym samochodzie oraz to, że tak łatwo je wywołać. Poważnie zstanawiałem się nad Xl w dieslu ale jednak do kiedy nie będzie akcji serwisowej lub stosownych zmian w konstrukcji czy też sposobu wyeliminowania tych stuków, nie podejmuję tematu.
Podobne puknięcia miałem w Peugeocie 308 w tylnim zawieszeniu- okazała się zbyt cienka guma na których opierała się sprężyna amortyzatora, która przy większych dziurach dobijała do blachy i powodowała podobne głuche stuki, w serwisie podłożyli dorobione gumowe uszczelki- stwierdzili, że wielokrotnie klienci skarżyli się na pracę zawieszenia i serwisy same zaczeły podkładać te gumy - w końcu było cicho.
W Soulu ciekawi mnie jazda na 18"-co wtedy?