zmiana oprogramowania
Moderatorzy: Kwarcu, matrix, rob68
- milosz6047
- Bywalec
- Posty: 64
- Rejestracja: 21 lut 2011 10:09
- Czym jeżdzę: 1,6 CVVT tomato red
- Lokalizacja: Wyszków
zmiana oprogramowania
co sądzicie na temat zmiany oprogramowania w komputerze z fabrycznego na inny ? Podobno dodaje mocy autku a zuzycie paliwa maleje. I pisze tu o takiej metodzie kablem podpinanym pod złącze diagnostyczne, bez chipu i innych takich rzeczy. Dodam ze w ten sposob nie traci sie gwarancji...Robił ktoś z Was takie rzeczy ?
Re: zmiana oprogramowania
Gdzieś ty o czymś takim słyszał?
Re: zmiana oprogramowania
Gdzie jest w Soulu złącze diagnostyczne? Chciałbym się podpiąć i sprawdzić przez program co on tam ma w sobie.
- Kwarcu
- EMERYTOWANY SZEF SZEFÓW
- Posty: 2193
- Rejestracja: 03 maja 2009 13:15
- Czym jeżdzę: 1.6 CVVT
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: zmiana oprogramowania
Hehe, napiszą w necie jakieś głupoty jak o spalaniu w 1.9TDI i potem z ludzi robią kretynów...
Zapomnij o elektronicznym podnoszeniu mocy w silniku wolnossącym, w silniku z turbo - owszem. To co uzyskasz w takim silniku benzynowym, wolnossącym jak nasz to maksymalnie kilka KM więcej i kilkanaście Nm więcej. Wniosek? Różnicy w osiągach prawie nie odczujesz, spalanie może Ci minimalnie spadnie a może wcale, a portfel odchudzisz o 1500-2000 zł w serwisie tuningowym za całą zabawę.
W CRDi można się w to bawić, bo da to odczuwalny efekt, ale w naszym CVVT nie ma to sensu.
Kawex - otwórz sobie maskę, po prawej stronie jest puszka bezpieczników, zdejmij dekielek(jest na zatrzaskach) i masz tam gniazdo.
Zapomnij o elektronicznym podnoszeniu mocy w silniku wolnossącym, w silniku z turbo - owszem. To co uzyskasz w takim silniku benzynowym, wolnossącym jak nasz to maksymalnie kilka KM więcej i kilkanaście Nm więcej. Wniosek? Różnicy w osiągach prawie nie odczujesz, spalanie może Ci minimalnie spadnie a może wcale, a portfel odchudzisz o 1500-2000 zł w serwisie tuningowym za całą zabawę.
W CRDi można się w to bawić, bo da to odczuwalny efekt, ale w naszym CVVT nie ma to sensu.
Kawex - otwórz sobie maskę, po prawej stronie jest puszka bezpieczników, zdejmij dekielek(jest na zatrzaskach) i masz tam gniazdo.
Re: zmiana oprogramowania
eOBDE jest w kabinie na wysokości kolan.
- milosz6047
- Bywalec
- Posty: 64
- Rejestracja: 21 lut 2011 10:09
- Czym jeżdzę: 1,6 CVVT tomato red
- Lokalizacja: Wyszków
Re: zmiana oprogramowania
dzięki za wskazówki chłopaki. Te moje wszystkie dziwne pytania wynikają z frustracji i szukania sposobu na obnizenie spalania. Jakos ciężko mi sie sie przestawić. Przed kijanką miałem poczciwego fiaciora 1,9 JTD co 5-6 l wypalał a tu teraz 8 - 8,5 ... sami rozumiecie
- soulek
- CZŁOWIEK SUCHAR :)
- Posty: 530
- Rejestracja: 06 lut 2010 23:06
- Czym jeżdzę: 1.6 CVVT M Vanilla Shake
- Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie
Re: zmiana oprogramowania
Troszkę mnie to dziwi co piszesz o spalaniu swego pomodora Kwarcu. Dlaczego ? Bo mój pali z wiekiem i przejechanymi kilometrami mniej. A w ostatnie miechy, od zapanowania w Miarę ciepłych i gorących dni średnia oscyluje między 7,5 , a 8,1, naturalnie w warunkach miejskich, a i schładzacz chodzi cały czas. Obroty średnio kręcone na biegach od drugiego do piątego to 3,5 do 4,5 koła ( jeśli tylko warunki na to pozwalają, czytaj brak korków ) Chyba dobrze go zgrałem w minione wakacje gdy miał pięć miesięcy i trachnoł sobie ponad sześć i pół koło kilosów w dwa tygodnie.
- Kwarcu
- EMERYTOWANY SZEF SZEFÓW
- Posty: 2193
- Rejestracja: 03 maja 2009 13:15
- Czym jeżdzę: 1.6 CVVT
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: zmiana oprogramowania
Na piątym biegu i 4.5krpm w mieście? Panie, to jest jakoś 145 km/h na liczniku wtedy.
Jeśli o mojego pomidora chodzi to zmiana biegów jest przy 3-3.5krpm z reguły, czasem przy 4krpm. A tak, jak jest rozgrzany i przewiduję dłuższy odcinek do przejechania to 4-4.5krpm a okazjonalnie bywa i czerwone pole.
Jeśli o mojego pomidora chodzi to zmiana biegów jest przy 3-3.5krpm z reguły, czasem przy 4krpm. A tak, jak jest rozgrzany i przewiduję dłuższy odcinek do przejechania to 4-4.5krpm a okazjonalnie bywa i czerwone pole.
Re: zmiana oprogramowania
nie wiem o co wam chodzi. chcieliście autko z 125 kuniami to macie, spalanie adekwatne do mocy silnika. i niech mi nikt nie mówi, że się nie ściga na światłach ( banan na twarzy a spalanie wzrasta - coś za coś ). mojego taścia nissan note ma 90 koni i spala ok 6.5l ( tylko, że nie ma czym jechać) a mój seul 8.5l w mieście. na trasie jak naprawdę się przyłożę to 5.2l (poważnie raz tak miałem ) . mniej cisnąć i będzie liter mniej ale czy tu o ten litr chodzi...
wcześniej ujeżdżałem bmw z silnikiem 2.5l i spalanie w takich samych warunkach miałem na poziomie 11l ( silnik o wiele wiele wie...... mocniejszy ) więc coś podejrzanie dużo te kijanki palą.
wcześniej ujeżdżałem bmw z silnikiem 2.5l i spalanie w takich samych warunkach miałem na poziomie 11l ( silnik o wiele wiele wie...... mocniejszy ) więc coś podejrzanie dużo te kijanki palą.
- Kwarcu
- EMERYTOWANY SZEF SZEFÓW
- Posty: 2193
- Rejestracja: 03 maja 2009 13:15
- Czym jeżdzę: 1.6 CVVT
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: zmiana oprogramowania
To się zdecyduj sam, czy w Kijance masz spalanie adekwatne do mocy silnika czy podejrzanie za wysokie.
Ściganie na światłach? Sporadycznie każdemu się zdarza, ale Ty z kolei nikomu nie wmówisz, że cały czas się ludzie ścigają spod świateł. Także nie tu leży przyczyna.
Ściganie na światłach? Sporadycznie każdemu się zdarza, ale Ty z kolei nikomu nie wmówisz, że cały czas się ludzie ścigają spod świateł. Także nie tu leży przyczyna.